torsdag, maj 11, 2006

GULD David Giese Suburban Kids with Biblical names Loop duplicate my heart Musikvideo Uppdragsgivare Labrador rec. Byrå Alphaville AB Art Director David Giese Grafisk formgivare Måns Nyman Fotograf Ellen Kugelberg Teknik Live / animation Längd 3.40 min SILVER David Wiberg, Erik Wingqvist och Henrik Öreberg Junk Musikvideo Uppdragsgivare Brainpool Art Director David Wiberg, Erik Wingqvist och Henrik Öreberg Grafisk formgivare David Wiberg, Erik Wingqvist och Henrik Öreberg Illustratör David Wiberg, Erik Wingqvist och Henrik Öreberg Fotograf David Wiberg, Erik Wingqvist och Henrik Öreberg Teknik DV, Flash, After effects Längd 3 min NOMINERAD David Giese Jenny Wilson, ”Summertime – the roughest time” Musikvideo Uppdragsgivare Rabid Records Byrå Alphaville AB Art Director David Giese Fotograf Ellen Kugelberg Teknik Live, animation Scenograf Josefin Hinders Längd 3.40 min NOMINERAD Johan Holm, Fiction form Håkan Lidbo ”Der Letzter Mann” Musikvideo Uppdragsgivare Håkan Lidbo, Container music Grafisk formgivare Johan Holm Längd 4.16 min

7 Comments:

Blogger Lovisa said...

Hallå. Hittade ingen mailadress till er.. det är så att jag håller på med ett skolarbete som handlar om turnélivet bland musiker, och då ska jag bl.a. jämföra hur det kan skilja sig åt mellan olika genrer.. skulle därför bli JÄTTEGLAD om ni ville svara på lite snabba frågor om just turnélivet! :) pst. gärna så snabbt som möjligt, eftersom arbetet ska vara klart v.21

1. Vad har ni för erfarenhet av turnéer? (enbart Sverige? Utomlands?)

2. Vad är anledningen till att ni turnerar?

3. Hur förbereder ni er inför en spelning?

4. Vad gör ni efter spelningen?

5. Hur mycket alkohol brukar förekomma? (te.x på en skala 1-10..)

6. Märker ni av mycket groupies?

7. ETT ord för livet på turné?

TACK PÅ FÖRHAND! /Lovisa :)

5:21 em  
Anonymous Anonym said...

wow, ni ägde på annexet!
hur är det med handen föresten..? ;)

9:49 em  
Anonymous Hans-Erik said...

Jag var på Belle & Sebastian i Göteborg. Är lite för gammal (54)för att ha koll på allt men tyckte om er musik. Köpte CD:n och pratade med någon i bandet om influenser. Låtarna lät ljudmässigt annorlunda live än på skivan men jag kan tänka mig att ni lyssnat på Magnetic Fields, Lucksmiths och huvudattraktionen och annat engelskt som alla känner till.

Med det lite råare "livesoundet" påminde det mig om "Monochrone Set" och Caravan "In the land of pink and gray".

Jag gillar pop som är melodiös och som överraskar med oväntade infall. Ni fixar det.

Sedan är det det här med att sjunga. Hur kommer det sig att band från Storbritanien ofta lyckas sjunga så rent? Undantag "Television Personalities" och Babyshambles knarkande Pete. Stuart Murdochs veka stämma träffar alltid rätt ton och fraseringen är alltid rätt utan ansträngande manér.

Ni kan om ni vill lyssna på de influenser ni inte kände till placera er i en 54-årings långa kedja av poplyssnande. Om ni vill göra mig gladare så skippar ni "jens lekman manér" i sången och tränar för att bara träffar rätt ton.

Det var hursomhelst kul att höra er innoativa musik. Jag är ingen bloggare som har tid att ge mig in i märkliga diskussioner.

Hans-Erik

12:04 fm  
Anonymous Hans-Erik said...

Det heter träffa och inte träffar

12:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Very nice site! Sofa size help 1995 subaru wagon Maps hiking Valtrex and itching best whole house humidifiers Ge tqc 2150 circuit breaker&apos Chronicle job listings Arizona benz chandler mercedes Ping golf clubs s59 Used vw commercial vans mr. chips t-shirts Girl on girllesbian sex stories Registrar uwo pinhelp Black jack internet play how to turn your home into a timeshare Best mortgage insurance 91 caprice body kits Credit card charge mitsubishi 3000gt window http://www.bmwx39.info/Bodykits1.html

10:06 fm  
Anonymous Anonym said...

That's a great story. Waiting for more. film editing schools

4:51 em  
Anonymous Anonym said...

lasa hela bloggen, ganska bra

2:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home